Skip to main content

NK Tegelwippen 2026

Help mee aan een groene stad! Van 16 maart t/m 31 oktober 2026 strijden we samen om zoveel mogelijk tegels te vervangen door groen. Een groene stad is koeler, gezonder en mooier voor iedereen.

Daarom moeten we minder tegels hebben

Mooier en gezelliger

Een groene tuin maakt je buurt mooier.

Minder wateroverlast

Regenwater kan beter wegzakken.

Meer vogels en vlidners

Een groene tuin trekt meer vogels en insecten aan.

Waarom minder tegels?

Hoe doe je mee?

STAP 1

Haal de tegels uit je tuin

STAP 2

Tel het aantal tegels

STAP 3

Meld je tegels aan bij NK Tegelwippen

We halen de tegels gratis op

Tegels gewipt? Wij komen ze gratis ophalen met de Tegeltaxi. Bij voldoende aanmeldingen gaat de taxi rijden.

Je kunt je hieronder aanmelden




Toont het bovenstaande formulier niet? Dan kunt u zich hier aanmelden.

Blijf op de hoogte

Wil je weten wanneer de Tegeltaxi gaat rijden? Of ben je geïnteresseerd in gratis bomen, bloemzaden of andere groene acties? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief van Duurzaam Roermond.